עצות למורה המתחילה מה ללמד בשיעורים הראשונים !

מס' עצות למורים הפרטיים המתחילים כיצד ומה ללמד בשיעורים הראשונים.
 
כתבות נוספות
האם רקדנית טובה יכולה להיות מורה טובה ?
ריקוד של עם, פולקלור
ריקוד רצפה / מאמר פרפורמים
המחול המזרחי בישראל
כתבות נוספות
אום כולתום שרה את הדת
בניית כוריאוגרפיה
גרעין הריקוד
השילוש הקדוש
סלסה סלסה- מה זה עושה לנו?
השפעת הסלסה על הרקדן....
האינטראקציות בזירת הריקודים
ההצגה בריקוד
אינטראקציה בין המינים
קסם הסלסה...
מועדוני הסלסה- מה באמת קורה שם....?
הגמר הגדול של מלך הברייקדאנס
חגיגת נשיות מתוקנת - במחול המזרחי
קפואירה על קצה המזלג
היסטוריה של קפוארה
מידע כללי על הקפואירה
כלי הנגינה המסורתיים של קפואירה
תיעוד תולדות הבלט האפריקאי
עקרונות בבלט האפריקאי
מבנה הבלט האפריקאי-מקצבים וריקוד
כל אחד צריך ''מאהב''
ריקודים סלוניים - רקע כללי
מור בר – מנהלת תחום היפ הופ
ההיפ הופ – הרבה יותר מריקוד...
למה לרקוד היפ הופ?
ארתור מאריי מרקידים את תלמידי כיתות ה'
איך נוצר ריקוד היפ הופ מקצועי?
מבוא לריקוד יווני
מוסיקה יוונית
סוף השמנה במחשבה תחילה ומעשים
תחרות עיר הברייקדאנס לשנת 2006
על קפוארה הכל כולל הכל
יש מחול בבית ספר
הספירה בריקוד
"לרקוד", קומדיית הפשע הרומנטית של הקיץ
ניו יורק סטייל - כתבה מסכמת
מופע הבריייקדאנס התיאטרלי "רוקדים ברחוב"
על כף המאזניים
ריקודי מחזות זמר
הופעה של בנות דנסינג בגרמניה
ריקודים סלוניים - מה יוצא לי מזה?...הרבה!
התפתחות ריקודי בטן
מי מפחד מ-ADHd
נולד לרקוד 2 - האודישן של נולד לרקוד
תוכנית הרזייה משולבת ריקודים סלוניים
רקדנים סמויים כבר הזמנתם...
צורות גיאומטריות בריקודי בטן
רוקדים כל הדרך לחופה
ברייקדאנס
סלסה, על-מה ולמה ?
מדבר בארה"ב
הריקוד האירי – משדות אירלנד ועד ברודווי
כתבות נוספות

מבנה השיעור:
לכל שיעור יש התחלה, אמצע, וסוף.
תחילת השיעור:
לפני שמתחילים בתנועות של הריקוד רצוי לחמם את הגוף.
חימום השרירים מונע התכווצויות לא רצויות בשרירים, ונותן יכולת לבצע את התנועות.
מונע הפרעות בפעילות הלב, מונע פציעות וזהו זמן עיכול הן למורה והן לתלמיד להכנה לשיעור. כניסה לרוטינה של השיעור. עוררות והכנה מנטלית.

סוג החימום: אפשר מתיחות של איברים שונים בגוף, תרגילי גמישות, כל אחד ואחת מכיר משיעורים אחרים שלמדנו במהלך חיינו, משיעורי עיצוב, כושר, יוגה, ועוד. אפשר להשתמש גם מתנועות מתוך המחול המזרחי עצמו, בתנאי שזה לא מייד יהפך לריקוד.
מתיחות עוזרות להארכת השרירים דבר שאותו אנחנו מעוניינים להשיגבריקוד, לעומת שרירים קצרים ועבים שנוצרים בפעילות במכון כושר, מכשירים וכד'. שריר ארוך יותר, יכול להפיק כוח רב !
מדוע גמישות?
גמישות היא טווח התנועה הקיים במפרק ויכולת האיבר לנוע בחופשיות בטווח הזה.
גמישות מטפחת ושומרת על יציבה נכונה, יכולות גופניות, מכינה את השרירים לתנועה, מאיצה הספקת אנרגיה, ובסיום שיעור גורמת להרפיה והתאוששות.
בחורף ורצוי בכלל:לשלב בחימום תנועות שייעלו את הדופק. גם בגלל הקור, שדורש להתחמם פיסית. אך ככל שטמפרטורת הגוף גבוהה יותר יש שחרור של המוגלובין(חלבון נושא חמצן) ויותר חמצן המובל לשרירים.
עלינו לזכור כי מי שמגיע לשיעורים מעוניין בראש ובראשונה ללמוד לרקוד, אך מצפה להפיק גם ערך נוסף והוא בריאות, ואצל מי שמעוניינת להתפתח לרקדנית גם הישגים.
שיפור ביכולת הביצוע הוא בעצם שיפור ביכולת השריר להפיק כוח אנרגיה לתנועה. כל זאת ע"י האצת תהליכי אספקת האנרגיה לגוף: הגדלת זרימת הדם והחמצן לשרירים ולריאות.
ההתעייפות בזמן פעילות גופנית, נובעת מהצטברות של חומר לוואי שנקרא חומצת חלב שנוצר בזמן פעילות בו הגוף מפרק סוכר ושומן! עלייה ברמת חומצת החלב מפריעה לגוף להמשיך ולפרק סוכרים ,אנו מגיעים לדלדול של הפחמימות ואז חלה עייפות והגוף מפסיק את פעילותו.
ריכוז רב של חומצת חלב בשריר היא הגורמת להתכווצותו!
ואחרי שגלשתי ככה עם החלב,והסיבות החשובות לבצע חימום כראוי, נחזור ונראה מה מלמדים בשיעור הראשון.


תנועות לשיעור הראשון:
נסו לזכור איך זה שאתן הייתן תלמידות. כל השילובים והקורדינציה היו קשים מאוד. לפחות בהתחלה.
כמו כן תנועה עם תזוזה במרחב.
לכן בשיעור הראשון כדאי להתמקד בתנועות שהן במקום.
הנה מגוון תנועות ללמד כאשר עומדים במקום:
1. העברת משקל בין רגל לרגל.
2. תקים של אגן מצד לצד.
3. דגש והרמת אגן למעלה ולמטה.
4. עיגול גדול.
5. טוויסטים.

אם זה אפשר לשחק בהרבה אפשרויות. לדוגמא: שני תקים אגן למעלה ותק אגן למטה.
שני דגשים הצידה של האגן ולצד שני וכן הלאה.

בשיעור ראשון כדאי להוסיף תנועה מרחבית אחת כגון: צעד קדימה צעד אחורה (של אותה רגל) ואפשר להוסיף לה דגש כאשר הרגל צועדת קדימה. וכמובן לתרגל זאת שוב לצד שמאל.


הנה כבר מילינו שיעור ראשון ועכשיו רק מה שנותר זה שחרור והרפייה רצוי עם מוסיקה מתאימה.

רוצים ללמוד עוד על הכותבת GUL מנהלת תחום ריקודי בטן - לחצו כאן

 


בניית אתרים , מתווך , חברת הובלות Cargo MS , קורס נדל"ן ,תוכנת הנהלת חשבונות מנג'ר , שי לעץ גיזום עצים , צלילה חופשיתארז מנעולים תל אביבהמלצות פורטל ריקוד , תריסי נירשני יעקובי מעצבת תכשיטים , תקליטן , קורס סקיפרים במועדון יאכטות BlueWave ,  הפרעות אכילה , עורך דין תאונות דרכים , עורך דין מסחריהרכב בוסה טריו , Matinee Cosmetics