ההצגה בריקוד

כתבות נוספות
האם רקדנית טובה יכולה להיות מורה טובה ?
עצות למורה המתחילה מה ללמד בשיעורים הראשונים !
ריקוד של עם, פולקלור
ריקוד רצפה / מאמר פרפורמים
כתבות נוספות
טיפים לרקדנית, כיצד לשווק את עצמך כרקדנית?
אום כולתום שרה את הדת
בניית כוריאוגרפיה
גרעין הריקוד
השילוש הקדוש
סלסה סלסה- מה זה עושה לנו?
השפעת הסלסה על הרקדן....
האינטראקציות בזירת הריקודים
אינטראקציה בין המינים
קסם הסלסה...
מועדוני הסלסה- מה באמת קורה שם....?
הגמר הגדול של מלך הברייקדאנס
חגיגת נשיות מתוקנת - במחול המזרחי
קפואירה על קצה המזלג
היסטוריה של קפוארה
מידע כללי על הקפואירה
כלי הנגינה המסורתיים של קפואירה
תיעוד תולדות הבלט האפריקאי
עקרונות בבלט האפריקאי
מבנה הבלט האפריקאי-מקצבים וריקוד
כל אחד צריך ''מאהב''
ריקודים סלוניים - רקע כללי
מור בר – מנהלת תחום היפ הופ
ההיפ הופ – הרבה יותר מריקוד...
למה לרקוד היפ הופ?
ארתור מאריי מרקידים את תלמידי כיתות ה'
איך נוצר ריקוד היפ הופ מקצועי?
מבוא לריקוד יווני
מוסיקה יוונית
סוף השמנה במחשבה תחילה ומעשים
תחרות עיר הברייקדאנס לשנת 2006
על קפוארה הכל כולל הכל
יש מחול בבית ספר
הספירה בריקוד
"לרקוד", קומדיית הפשע הרומנטית של הקיץ
ניו יורק סטייל - כתבה מסכמת
מופע הבריייקדאנס התיאטרלי "רוקדים ברחוב"
על כף המאזניים
ריקודי מחזות זמר
הופעה של בנות דנסינג בגרמניה
ריקודים סלוניים - מה יוצא לי מזה?...הרבה!
התפתחות ריקודי בטן
מי מפחד מ-ADHd
נולד לרקוד 2 - האודישן של נולד לרקוד
תוכנית הרזייה משולבת ריקודים סלוניים
רקדנים סמויים כבר הזמנתם...
צורות גיאומטריות בריקודי בטן
רוקדים כל הדרך לחופה
ברייקדאנס
סלסה, על-מה ולמה ?
מדבר בארה"ב
הריקוד האירי – משדות אירלנד ועד ברודווי
כתבות נוספות

לשם הנבחר "ההצגה בריקוד" שתי משמעויות: האחת היא ה- “Show” על רחבת הריקודים, והשנייה היא הצגת התיאטרון, אשר בה הרקדנים מגלמים דמויות של זוג אוהבים, תוך שימוש בתלבושות, אביזרים, נימות קול ומחוות גוף.

את ה"משחק" של כל אדם גופמן (1980) תיאר כהצגת העצמי, הכוללת מספר מרכיבים, אותם ניתן לראות בריקוד הסלסה. רקדני הסלסה מייחסים חשיבות רבה לבחירת התלבושות, הם נוהגים להחליפן בהופעות בין הריקודים. הריקוד אינו נותן ביטוי מילולי, הוא חסר קול, את מקומו תופסות מחוות הגוף שלנו. מישל, רקדנית ומורה לסלסה מתארת את חווית הריקוד כהצגה, הופעת סלסה למתבוננים ומכנה זאת, כמו רקדנים אחרים, כ-"show", היא מוסיפה: "המדריכים מאוד אוהבים לתת שואו, זה מרגש אותם ונותן להם עניין וסיפוק בערב ההרקדה. מעניין אותם יותר לתת שואומאשר אם הם באמת יודעים לרקוד. מבחינתם אם מסתכלים עליהם זה מספיק. אני מוכרחה להודות שגם אצלי קיים הצורך שיסתכלו עלי בזמן הריקוד. אני זורמת עם המוסיקה יותר בשביל הקהל ופחות בשביל עצמי".

יעל מדווחת שכאשר היא רוקדת היא משחקת את המשחק, אם יש כימיה בינה לבן זוגה, מתחילים משחקי העיניים והמתח, הריקוד יראה חושני וטוב יותר. כאשר יש הערצה בריקוד, למשל כשהפרטנר הוא רקדן ברמה מאוד גבוהה, היא מרבה לחייך ונראית מאוהבת ורק בסוף הריקוד הצופים מבינים שהכל רק הצגה. כשהכימיה בין השניים היא אמיתית וחזקה הריקוד יהיה אינטימי, מרובה במבטים, במגע וב"פלרטטנות", יותר מאשר בריקוד חסר משיכה אמיתית, אז הריקוד יראה מכני.

קשה להבחין אם באמת קיימת כימיה בין זוג רקדנים, משום שנראה כי זוג בריקוד תמיד מאוהב, עם הזמן אפשר לראות מתי מדובר בכימיה אמיתית ומתי זו היא רק הצגה.

ורד, רקדנית מעידה: "כשקיימת כימיה אמיתית הריקוד מקבל משמעות אחרת, הריקוד הוא יותר משני אנשים שצועדים, מתרגלים ומשננים סיבובים בריקוד". שלומי, מדריך מוסיף: "לא קשה להבדיל בין זוג אשר נמשך לבין זוג שאין ביניהם משיכה. כאשר אין משיכה הריקוד בנאלי, משעמם וכשיש משיכה והזוג דלוק, הריקוד פצצה". ורד ושלומי טענו כי הסוד טמון בכימיה בין בני הזוג, בנוסף לאישיות הרקדן, כלומר עד כמה הוא הולך עם הפנטזיה שלו בריקוד ועד כמה הריקוד בא לו מבפנים.

לדבריהם כשהריקוד עם רגש אפשר להבחין בכך מיד ולהתחבר אליו.

יעל טוענת:" לא חייבת להיות משיכה מינית ביני לבן זוגי, רק חשוב ששנינו נזרום ונשחק את משחק הסלסה. זה בעצם כל הכיף, בחורה שחקנית כמוני יודעת לשחק הנאה מושלמת בריקוד עם החיוך והמבט ולהעביר זאת לקהל הצופה".

גופמן (1980) מתייחס לקושי בחשיפת ה"שקרים" בהצגה, משום שמחווה גופנית בודדת אינה מעידה ישירות על תרמית. אך כשהריקוד הוא רגשי ומעורבים בו רגשות בין השניים ניתן להבחין בכך והחיבור לריקוד יהיה חזק יותר לרוקדים ולצופים.

סביב הזוג הרוקד נוצר מעגל של אנשים וביניהם גם אנושהסתכלנו בהערצה למראה הרומנטיקה והאינטימיות. מערכת היחסים בריקוד יכולה להתפרש כי מדובר בזוג נאהבים, למרות שהשניים הרוקדים יחד אינם זוג.הריקוד עשוי לתעתע את הצופים ואף את הרוקדים עצמם.

שימוש רב במחוות גוף, הבעות פנים, חיוכים ומגע כחלק מריקוד חושני ואינטימי מקשים על ההבחנה של הצופים שבעצם מדובר בזוג רקדנים ולא בזוג נאהבים.

לעיתים המשיכה בריקוד חזקה, אך ברגע שהשניים יוצאים מרחבת הריקודים והמשחק מסתיים, הקסם מתפוגג כלא היה. נראה כי כאשר נגמר הריקוד המוסיקה מתחלפת בהד מחיאות כפיים שנמשך ארוכות ומחזיר אותנו מן הפנטזיה הרומנטית להמשך ערב ריקודים במועדון.

העוצמה שמשדר זוג הרקדנים תלויה ביכולת ובביטחון העצמישל כל אחד מהם, נבחין בעוצמת הרקדן באמצעות שימושו במרחב. ברחבת הריקודים נוכחות האינדיבידואל נבלעת. הכלי להגברת הנוכחות הוא הריקוד. שלומי, מדריך מדווח: " אם אתה שם יבחינו בנוכחותך, אם אתה לא שם אף אחד לא ישים לב שאתה חסר". לשימוש במרחב רחבת הריקודים יש משמעות והביטוי ברחבה מלמד על שחקניה הקבועים של המועדון. השימוש במרחב בא לידי ביטוי בריקוד, כאשר כל אחד מהרקדנים תופס את מיקומו ברחבה, בהתאם לדימויו העצמי ביחס לרמת הריקוד שלו.

כפי שטוענותHenley.Hamilton.& Thorn.(1992)המרחב הדרוש להצגה האישית תלוי במידה רבה בעוצמה, שכן אדם המשתמש במרחב גדול יותר משדר בכך מסר של חשיבות אישית.

קל להבחין ברקדניםבעלי ביטוי עצמי גבוה במיוחד בתחום הריקוד, אלו נוהגים לתפוס את מרכז הרחבה, הם הרקדנים הקבועים והותיקים, השולטים בצעדי הריקוד ונהנים להפגין את כישוריהם לראווה. בד"כצוות ההדרכה הוא זה שבולט בתוך ההמון, הוא נמצא במקום בו ניתן לקבל את תשומת הלב המרבית, במקום בו יש עניין, במקום הזה יוכל לתת ”show”.ואילו לעומתם בצידי הרחבה נמצאים הרקדנים הפחות בטוחים בעצמם וברמת ביצועם, נראים מתאמנים על צעדים בסיסיים וטכניקת הריקוד, אנחנו עמדנו יחד עם יתר הקהל והתמקדנו במיוחד בצוות ההדרכה שמשדר כריזמה ומושך תשומת לב רבה.

ההצגה המושלמת תלויה בשני בני הזוג, עליהם להיות קשובים האחד לשני בסיועה של התקשורת הלא מילולית, היא זו היוצרת את החיבור והקשר ביניהם, היא חלק בלתי נפרד מיחסי הגומלין בין השניים.

 


בניית אתרים , מתווך , חברת הובלות Cargo MS , קורס נדל"ן ,תוכנת הנהלת חשבונות מנג'ר , שי לעץ גיזום עצים , צלילה חופשיתארז מנעולים תל אביבהמלצות פורטל ריקוד , תריסי נירשני יעקובי מעצבת תכשיטים , תקליטן , קורס סקיפרים במועדון יאכטות BlueWave ,  הפרעות אכילה , עורך דין תאונות דרכים , עורך דין מסחריהרכב בוסה טריו , Matinee Cosmetics