מועדוני הסלסה- מה באמת קורה שם....?

כתבות נוספות
האם רקדנית טובה יכולה להיות מורה טובה ?
עצות למורה המתחילה מה ללמד בשיעורים הראשונים !
ריקוד של עם, פולקלור
ריקוד רצפה / מאמר פרפורמים
כתבות נוספות
טיפים לרקדנית, כיצד לשווק את עצמך כרקדנית?
אום כולתום שרה את הדת
בניית כוריאוגרפיה
גרעין הריקוד
השילוש הקדוש
סלסה סלסה- מה זה עושה לנו?
השפעת הסלסה על הרקדן....
האינטראקציות בזירת הריקודים
ההצגה בריקוד
אינטראקציה בין המינים
קסם הסלסה...
הגמר הגדול של מלך הברייקדאנס
חגיגת נשיות מתוקנת - במחול המזרחי
קפואירה על קצה המזלג
היסטוריה של קפוארה
מידע כללי על הקפואירה
כלי הנגינה המסורתיים של קפואירה
תיעוד תולדות הבלט האפריקאי
עקרונות בבלט האפריקאי
מבנה הבלט האפריקאי-מקצבים וריקוד
כל אחד צריך ''מאהב''
ריקודים סלוניים - רקע כללי
מור בר – מנהלת תחום היפ הופ
ההיפ הופ – הרבה יותר מריקוד...
למה לרקוד היפ הופ?
ארתור מאריי מרקידים את תלמידי כיתות ה'
איך נוצר ריקוד היפ הופ מקצועי?
מבוא לריקוד יווני
מוסיקה יוונית
סוף השמנה במחשבה תחילה ומעשים
תחרות עיר הברייקדאנס לשנת 2006
על קפוארה הכל כולל הכל
יש מחול בבית ספר
הספירה בריקוד
"לרקוד", קומדיית הפשע הרומנטית של הקיץ
ניו יורק סטייל - כתבה מסכמת
מופע הבריייקדאנס התיאטרלי "רוקדים ברחוב"
על כף המאזניים
ריקודי מחזות זמר
הופעה של בנות דנסינג בגרמניה
ריקודים סלוניים - מה יוצא לי מזה?...הרבה!
התפתחות ריקודי בטן
מי מפחד מ-ADHd
נולד לרקוד 2 - האודישן של נולד לרקוד
תוכנית הרזייה משולבת ריקודים סלוניים
רקדנים סמויים כבר הזמנתם...
צורות גיאומטריות בריקודי בטן
רוקדים כל הדרך לחופה
ברייקדאנס
סלסה, על-מה ולמה ?
מדבר בארה"ב
הריקוד האירי – משדות אירלנד ועד ברודווי
כתבות נוספות

בסטודיו הפרטי ישנן קבוצות קטנות והאווירה אינטימית ואישית.בסטודיו פגשתי מורים ותלמידים שמנעימים את זמנם בריקודים, ולעיתים אף כמקצוע. יעל, בת 24, רקדנית ומורה לסלסה, איתה ערכתי ראיון מקצועי ואישי, והתלוונו אליה להופעת סלסה מרתקת, שלה ושל בן זוגה לריקוד.

נוצרה ביניינו כימיה טובה ויעל הראתה לי את עולם הסלסה גם דרך העיניים שלה. יעל רוקדת כבר 8 שנים, היא החלה את דרכה כרקדנית ובהמשך כמדריכה במועדון תל אביבי. כיום היא מלמדת בסטודיו פרטי ונותנת שיעורים פרטיים לזוגות לפני חתונה ולאירועים שונים.

מועדוני הסלסה בארץ הומים אנשים, השיעורים ניתנים במקביל לקבוצות ברמות לימוד שונות. בסיום השיעור נערכת מסיבת ריקודים גדולה, המזמינה את כולם להשתתף ולהנות.

כבר בכניסה למועדון, קל היה להבחין במדריכים. זאת בשל חולצתם, עליה מתנוססת המילה "מדריך" וכן בשל האנרגיות והשמחה שהם הקרינו.אנשים מכל טווח הגילאים מגיעים לרקוד. כך שבין הרוקדים נמצאו צעירים בעיקר בגילאי העשרה עד גילאי השלושים פלוס ולצידם מבוגרים בגילאי הארבעים, החמישים ויותר.

לאלמנטים השונים ברחבת הריקודים, כגון: התאורה, ציורי הקיר, המוסיקה, המרחב של האולם וכמות האנשים, תפקיד חשוב בעיצוב האווירה. התאורה העמומה במועדון מגבירה את תחושת הרומנטיקה והחושניות, המרחפת באוויר, על רחבת הריקודים המוני אנשים עובדה אשר יוצרת אנונימיות ויכולת להיבלע בהמון.

התקשורת הבלתי מילולית
גופמן, א (1980) הצגת האני בחיי היום יום. ת"א, דביר, עמ' 13-24

"בעת אינטראקציה חברתית אנשים מתנהגים כשחקנים על במה. אנו מדמים עצמנו לבמאים הבוחנים את המתרחש במעין "מחזה" של סיטואציות, ובכך מבצעים ניתוח דרמטורגי,כלומר ניתוח של אינטראקציה חברתית כהצגת תיאטרון".

גופמן תיאר את המשחק של כל אדם כהצגת העצמי, מאמץ אישי להטביע רושם מסוים בתודעתם של אחרים. להצגת העצמי מספר מרכיבים: הצגות- במופענו היום יומיים אנו מעבירים מידע מודע ובלתי מודע לאחרים באמצעות התלבושות, האביזרים, נימת הקול ומחוות הגוף שלנו (משחק), בנוסף אנו מתאימים את ההצגה שלנו לתנאי הסביבה (לבמה). מרכיב נוסף הוא התקשורת הלא מילולית- כלומר תקשורת באמצעות תנועות גוף, מחוות והבעות פנים, ללא שימוש במילים. כל חלק בגופנו יכול ליטול חלק בשפת הגוף, האמצעי החשוב ביותר הוא הבעות הפנים, כאשר בפרספקטיבה גלובלית לרגשות האנושיים יש היבטים משותפים ולכן קל להבין את הבעות הפנים בכל מקום בעולם. מרכיב חיוני נוסף הוא קשר העין, בדרך כלל הוא משמש כיצירת אינטראקציה חברתית. מרכיב אחר הוא הידיים, המשמשות תחליף למילים, תוך סיוע של מחוות הגוף.

גופמן התייחס גם כן ל"הצגה המושלמת" וטען כי היא אינה משימה קלה. מעקב אחר התקשורת הלא מילולית, שלעיתים אינה בשליטתנו עשוי לרמז על נסונות הונאה. חשיפת קשרים היא משימה קשה מאחר ששום מחווה גופנית בודדת אינה מעידה ישירות על תרמית. אך מאחר שכל הצגה כרוכה בהבעות רבות רק מעטים מסוגלים לשקר בביטחון מבלי שגופם ישדר זאת ויעורר את חשדו של מתבונן חד עין. הטיעונים שהתיאוריה מעלה מוצגים בריקוד הסלסה, במהלך מחקרנו נתייחס לכל אלה.

התיאוריה של גופמן מתייחסת להצגת העצמי.

 


בניית אתרים , מתווך , חברת הובלות Cargo MS , קורס נדל"ן ,תוכנת הנהלת חשבונות מנג'ר , שי לעץ גיזום עצים , צלילה חופשיתארז מנעולים תל אביבהמלצות פורטל ריקוד , תריסי נירשני יעקובי מעצבת תכשיטים , תקליטן , קורס סקיפרים במועדון יאכטות BlueWave ,  הפרעות אכילה , עורך דין תאונות דרכים , עורך דין מסחריהרכב בוסה טריו , Matinee Cosmetics