השילוש הקדוש

 
כתבות נוספות
האם רקדנית טובה יכולה להיות מורה טובה ?
עצות למורה המתחילה מה ללמד בשיעורים הראשונים !
ריקוד של עם, פולקלור
ריקוד רצפה / מאמר פרפורמים
כתבות נוספות
טיפים לרקדנית, כיצד לשווק את עצמך כרקדנית?
אום כולתום שרה את הדת
בניית כוריאוגרפיה
גרעין הריקוד
סלסה סלסה- מה זה עושה לנו?
השפעת הסלסה על הרקדן....
האינטראקציות בזירת הריקודים
ההצגה בריקוד
אינטראקציה בין המינים
קסם הסלסה...
מועדוני הסלסה- מה באמת קורה שם....?
הגמר הגדול של מלך הברייקדאנס
חגיגת נשיות מתוקנת - במחול המזרחי
קפואירה על קצה המזלג
היסטוריה של קפוארה
מידע כללי על הקפואירה
כלי הנגינה המסורתיים של קפואירה
תיעוד תולדות הבלט האפריקאי
עקרונות בבלט האפריקאי
מבנה הבלט האפריקאי-מקצבים וריקוד
כל אחד צריך ''מאהב''
ריקודים סלוניים - רקע כללי
מור בר – מנהלת תחום היפ הופ
ההיפ הופ – הרבה יותר מריקוד...
למה לרקוד היפ הופ?
ארתור מאריי מרקידים את תלמידי כיתות ה'
איך נוצר ריקוד היפ הופ מקצועי?
מבוא לריקוד יווני
מוסיקה יוונית
סוף השמנה במחשבה תחילה ומעשים
תחרות עיר הברייקדאנס לשנת 2006
על קפוארה הכל כולל הכל
יש מחול בבית ספר
הספירה בריקוד
"לרקוד", קומדיית הפשע הרומנטית של הקיץ
ניו יורק סטייל - כתבה מסכמת
מופע הבריייקדאנס התיאטרלי "רוקדים ברחוב"
על כף המאזניים
ריקודי מחזות זמר
הופעה של בנות דנסינג בגרמניה
ריקודים סלוניים - מה יוצא לי מזה?...הרבה!
התפתחות ריקודי בטן
מי מפחד מ-ADHd
נולד לרקוד 2 - האודישן של נולד לרקוד
תוכנית הרזייה משולבת ריקודים סלוניים
רקדנים סמויים כבר הזמנתם...
צורות גיאומטריות בריקודי בטן
רוקדים כל הדרך לחופה
ברייקדאנס
סלסה, על-מה ולמה ?
מדבר בארה"ב
הריקוד האירי – משדות אירלנד ועד ברודווי
כתבות נוספות

מאמר זה מתייחס למבנה של כל תנועה שקיימת בתנועת הפאנק האקרובטית שלה מוקדש האתר. הוא בא להציג שיטה לבדיקה עצמית לגבי טיב הריקוד של הביבוי. מאמר זה מתייחס למבנה של כל תנועה שקיימת בתנועת הפאנק האקרובטית שלה מוקדש האתר. הוא בא להציג שיטה לבדיקה עצמית לגבי טיב הריקוד של הביבוי.

אם בוחנים את צורת ההתפתחות של התנועות בבי בוינג ניתן להבחין שנוצרות שלוש שכבות, שכל אחת לא מסוגלת להתקיים ללא הקודמת.

השכבות הן-

1. שליטה בסיסית

2. מיסטור

MASTERING MOVES) 3) פאנק+קארקטר+ מיץ(JUICE)=פלייבה\סטייל(,FUNK, CHARACTER , FLAVA)

אני ארחיב...

1) שליטה בסיסית- השלב הראשון. יכולת לבצע את כל התרגיל ברצף פיזית. לדוגמא : CC SHUFFLE( ידוע גם בשמו 6 סטפ) לבייבי פריז. האדם לומד בשליטה הבסיסית לבצע את התרגיל ואת כל שלביו. מקרטע אבל מתבצע. הערה!!!!: מתחילים! כשזה מגיע לתרגילים בסיסיים, תמצאו בחור שיודע מה הוא עושה, ותלמדו את התרגיל BY THE BOOK. שום אימפרוביזציה, שום "לא נוח לי, אז אני אעשה אחרת". ללמוד את הבסיס במאה אחוז. לאלתר אחר-כך.

2) לאחר שהבי בוי\וונבי ( WANNABE B-BOY) לומד את התרגיל בבסיסו, הוא מבצע פעולה שמבדילה את הסטייק מההמבורגר: טוחן. מבצע את התרגיל בין 10 למיליארד פעמים עד שהוא שולט בו. FLOW, SWIFTNESS, SLICK, BUTTER ועוד הם הכינווים של התוצאה. בשלב זה האדם מסוגל לבצע את התרגיל בלי לחשוב. הוא לא תוהה איפה נמצא כל איבר בגוף שלו. התרגיל פשוט יוצא. רבים מאוד, בתחילת דרכם כמובן, מסתפקים בשלב הזה. אבל השלב הבא הוא החשוב. הספגטי כבר בושל, נותר להוסיף לו סטייל. ואתם יודעים איזה מבאס זה ספגטי בלי רוטב. אפילו אם הוא יוצא ממש ממש אל דנטה.

3) הביבוי שולט בתרגיל. כבר בלי לרצות קצת מהשלב הזה נכנס לפעולה. אצל טרו בי בויז(ראה מאמר) השלב השני והשלישי מתאחדים. הביבוי מתחיל לעצב את התרגיל לרוחו, מתאים אותו לסטייל האישי , יודע איך לצאת ממנו ולהכנס אליו בסטייל שלו, משחק בקצב של התרגיל ומכניס את הדמות שלו פנימה. וזה ההבדל בין רוב הביבויז בארץ. דוגמא ממש טובה לכך היא אצל בחור צעיר בן 13, שלמרות שבארץ כולם רק מוציאים את התסכול של חוסר נבחרת התעמלות קרקע טובה על הצפייה בבי בוינג (יענטו, סלטות ופליירים), הם נגנבו לגמריי. הוא שולט בתנועה, הוא ממסטר אותה, ואז משנה אותה ומחרבש אותה ולומד איך לצאת או להכנס ממנה בסטייל. נקווה שהוא ימשיך ככה, ויחדש הרבה.

עוד משהו חשוב שרציתי לציין פה- הפיתוח לאלמנט השלישי הוא המצב שבו הביבוי משנה את התרגיל לסטייל שלו. התרגיל עובר מוטציה, ושובר מסגרת. האלמנטים האלו חייבים להתקיים כדי שהתרגיל יעבוד. הוא פשוט לא מעניין אחרת. לא נוצר אפקט הביבוינג הידוע שאומר " I HAVE NO IDEA WHAT THE FUCK WAS THAT, BUT IT WAS THE DOPEST THANG EVER SEEN BY MAN".

האלמנט השלישי תלוי בשני לחלוטין אתה לא יכול להכניס פלייבה אם אתה לא עושה את התרגיל מתוך שינה. ככל שאתה שולט בתרגיל, תוכל להוסיף לו פלייבה. דוגמא קלאסית: טופ רוק. תרגיל הרבה יותר קשה מווינדמיל בסופו של דבר. אבל אף אחד לא מבין!

בכל מקרה, טופ רוק עד שאתה לא שולט בו לגמריי, נראה זוועה, ואחרי שאתה שולט בו, הוא עדיין לא מעניין. חסר לו סטייל. ואז, אחרי שעברה חצי שנה, במקרה הטוב, אתה מבין שמה שחסר זה פלייבה, ואז מוסיף, ואז הוא מעניין ומגניב.(הבאתי דוגמאות קלאסיות לטופ רוק מבריק: DO KNOCK, וידאו למטה+ דאון רוק שולט ברמות). אני אתייחס לנושא נוסף. DYNAMICS, הידועים גם בשם פאואר מובס. לקטגוריה הזו נכנסים WINDMILLS, FLARES, HALOS, WALKS ETC. . התרגילים הללו, הם תרגילים קבועים מאוד, שלאחר שממסטרים אותם, כמעט לא ניתן להוסיף להם סטייל. כי אחרי הכל, כולם ראו כבר פאואר טוב ונקי. אבל חידושים זה נדיר.

ראיתם ויטאלי, דופק טראקים ואלוהים יודע מה... שולט, כן, אבל מעבר לזה כמעט ולא ניתן לפתח. לכן לי יש בעיה עם פאואר מובז. אני הייתי בארה"ב, טקסס, וראיתי את BOY דופק בערך 20 TRACKS . מדהים, למרות שהפתיעו אותי שם הרבה יותר חברה כמו רימיינד(הייתי בבי בוי סיטי ). אבל הפואנטה, שכבר ראינו, בחיים או בסרט אנשים שדופקים קומבואים מרהיבים. להגיע לקרסוליים שלהם, דורש שנים, וגם אז כמעט ולא. יוצא מן הכלל אחד בארץ, מתוך מאות שניסו, תמיר. יש כאלה שהם פאואר מובר מלידה. רוקדים ודופקים לי טראקים והדספינז, שיהיו בריאים. אותי... זה לא מעניין בגרוש,. צריך סטייל. בחלק שהוא בחר בבי בוי, כדי שיהיה לך סטייל, צריך ממש להשקיע. ובינינו, רוב הפאואר מוברים רק מנסים לעשות יותר מהתרגיל, לא לחדש בתוכו. לא להוסיף אלמנט נוסף ומפתיע, לא לשבור כמו שעושים בבי-בוינג. לכן, הפאואר מאוד חזק באלמט השני, אבל רבים מהפאואר מוברים לא הגיעו לשלישי. אולי 98% אחוז מהם.

דוגמאות טובות בארץ לפאואר מובז מפתיעים:דובי- פלייר לגילגול קדימה לפריז(גבר!) רותם – פליק פלאק לתולעת לווינדמיל, או סוויפ תולעת(גב-גבר!)- דביר בסוויפ לקיק אפ לאלוהים יודע(זכר דומיננטי בקהילה!!!). אף אחד כמעט לא עשה כאלו דברים. רובם המצאה, וסביר להניח שאנשים לא ראו כאלו דברים, ובסטייל. לכן, בארץ. אני לעומת רובכם, ראיתי כבר את כל הפאואר מובז. עכשיו מעניין חידוש. וחידוש הוא מאוד קשה בפאואר. הוא דורש לשבור מסגרת. בהצלחה...

המאמר הזה קורא לכל בי בוי שהוא לא מהכמה שציינתי למעלה(דביר דובי אלון רותם סרגיי ואלינור בפופינג ולוקינג) לבחון אם כל האלמנטים הללו קיימים בתרגילים שלו. באליפות האחרונה, והלפני האחרונה, והלפני לפני האחרונה, חוץ מהם, אף אחד בארץ לא כלל את כל האלמנטים. לחלק רק היה את השליטה הבסיסית, חלק מיסטר, אבל חוץ מהנ"ל, לא היה סטייל לאף אחד. ביקורת ישירה יותר: כל מי שחשב שהשתפר נורא מכל מי שהיה שם, אולי עשה מובז חדשים, אבל לאף אחד לא התפתח הסטייל,

 WELL KAT, YOU GOT THE MOVES, BUT THE TRU WORD IS, IF YOU GOT THE GROOVES.

סוף ריקוד במגניבות תחילה- אופיר אלישר! בהצלחה.

 


בניית אתרים , מתווך , חברת הובלות Cargo MS , קורס נדל"ן ,תוכנת הנהלת חשבונות מנג'ר , שי לעץ גיזום עצים , צלילה חופשיתארז מנעולים תל אביבהמלצות פורטל ריקוד , תריסי נירשני יעקובי מעצבת תכשיטים , תקליטן , קורס סקיפרים במועדון יאכטות BlueWave ,  הפרעות אכילה , עורך דין תאונות דרכים , עורך דין מסחריהרכב בוסה טריו , Matinee Cosmetics