חגיגת נשיות מתוקנת - במחול המזרחי

ריקוד הבטן הוא, כנראה, סגנון הריקוד הקדום ביותר. צורת מחול זו, התפתחה במצריים הקדומה בתקופת הפרעונים. הריקוד שימש כמוטיב מרכזי בטקסי תפילה ,פולחנים מיסטים חגיגות ומופעי בידור. כיום, מתחדשת המסורת וגל גואה של ביקוש מחודש ללמוד ריקודי הבטן מתפרץ ומקיף את כל שכבות הגיל והאוכלוסיה. אז מה כל כך מושך בריקוד המסתורי הזה , ולמה דווקא עכשיו?!
 
כתבות נוספות
האם רקדנית טובה יכולה להיות מורה טובה ?
עצות למורה המתחילה מה ללמד בשיעורים הראשונים !
ריקוד של עם, פולקלור
ריקוד רצפה / מאמר פרפורמים
כתבות נוספות
טיפים לרקדנית, כיצד לשווק את עצמך כרקדנית?
אום כולתום שרה את הדת
בניית כוריאוגרפיה
גרעין הריקוד
השילוש הקדוש
סלסה סלסה- מה זה עושה לנו?
השפעת הסלסה על הרקדן....
האינטראקציות בזירת הריקודים
ההצגה בריקוד
אינטראקציה בין המינים
קסם הסלסה...
מועדוני הסלסה- מה באמת קורה שם....?
הגמר הגדול של מלך הברייקדאנס
קפואירה על קצה המזלג
היסטוריה של קפוארה
מידע כללי על הקפואירה
כלי הנגינה המסורתיים של קפואירה
תיעוד תולדות הבלט האפריקאי
עקרונות בבלט האפריקאי
מבנה הבלט האפריקאי-מקצבים וריקוד
כל אחד צריך ''מאהב''
ריקודים סלוניים - רקע כללי
מור בר – מנהלת תחום היפ הופ
ההיפ הופ – הרבה יותר מריקוד...
למה לרקוד היפ הופ?
ארתור מאריי מרקידים את תלמידי כיתות ה'
איך נוצר ריקוד היפ הופ מקצועי?
מבוא לריקוד יווני
מוסיקה יוונית
סוף השמנה במחשבה תחילה ומעשים
תחרות עיר הברייקדאנס לשנת 2006
על קפוארה הכל כולל הכל
יש מחול בבית ספר
הספירה בריקוד
"לרקוד", קומדיית הפשע הרומנטית של הקיץ
ניו יורק סטייל - כתבה מסכמת
מופע הבריייקדאנס התיאטרלי "רוקדים ברחוב"
על כף המאזניים
ריקודי מחזות זמר
הופעה של בנות דנסינג בגרמניה
ריקודים סלוניים - מה יוצא לי מזה?...הרבה!
התפתחות ריקודי בטן
מי מפחד מ-ADHd
נולד לרקוד 2 - האודישן של נולד לרקוד
תוכנית הרזייה משולבת ריקודים סלוניים
רקדנים סמויים כבר הזמנתם...
צורות גיאומטריות בריקודי בטן
רוקדים כל הדרך לחופה
ברייקדאנס
סלסה, על-מה ולמה ?
מדבר בארה"ב
הריקוד האירי – משדות אירלנד ועד ברודווי
כתבות נוספות

החברה המערבית בכללותה, מכתיבה לעצמה ולאישה כפרט,  אידיאלים של יופי נשגב ואשלייתי כבר במשך דורות רבים - קיים חינוך סמוי לחוסר השלמה עם הגוף,להרעבה ולשנאה עצמית .
התקשורת אשר לא פוסחת על מודעותו של איש,  תורמת לבלבול מושג היופי וקיימת איזושהי השלמה עם ניכור של גןף רך ונשי. החיים בעידן המודרני פירושם עבור האישה הממוצעת הוא להיות מושלמת .  הרצון או אולי אומר אובססיה לאחדות של גוף ושל מידה ,יוצר תחושת נחיתות ,קרבנות, אשמה,דחיה עצמית ואלו בוודאי יובילו ומובילים להפרעות הרסניות נפוצות ביותר בחברתנו , כמו: דכאון ,חרדה,אנורקסיה (והרשימה עוד ארוכה).  
כרקדנית ומורה למחול מזרחי ,אני עדה לשינוים בצורה בה נשים חוות ומתקשרות עם גופן דרך הריקוד.  התנועה הספיציפית המאפיינת את המחול המזרחי , מהווה ברמה ההוליסטית,חוויה מתקנת ,המאפשרת שינוי בתפיסה של האישה כלפי גופה ותורמת  לחיזוק תחושת הבטחון הפנימית שאינה תלויה בנסיבות חיצוניות. זאת אומרת שגם אישה עם משקל מעל הממוצע תוכל להעריך מחדש את גופה ולמצוא בו יופי ונשיות . 
אני תמיד מזכירה לתלמידותי ,ולעצמי,את חשיבות ההסתכללות החיובית על גופן - כך דרך הריקוד מתחילה להווצר מודעות חדשה.


"נפש וחומר הנם היבטים  שונים של דבר אחד ואותו הדבר"( ק.ג.יונג )1947
 הגוף והעולם הפנימי -הנפש ,נקשרים  אחד עם השני ומתפקדים במקביל ובנפרד באינטראקציה תמידית.
בין אם אנו מודעים לכך או לא קיים בנו צורך תמידי להביע את רגשותינו ואת עצמנו . ביום יום שלנו אנו בדרך כלל די מקובעים בתוך שריון הגנה או מעין "חגורת צניעות" אשר אינם מאפשרים  ביטוי ספונטני של פנימיותינו .
התנועה האגנית מסמלת נשיות מבורכת מיניות קדושה ,עצמה ורוחניות.


 התנועה דרמטית ,רגשית, יצרית במחול המזרחי ולכן  נותנת מענה וערוץ פרקן אותנטי להבעת שמחה, עצב, כעס, רכות, חדות, עוצמה ועוד. כך הריקוד הופך כלי להמרת רגש לביטוי חיצוני ,תנועתי ועכבות וחסימות יוכלו לעלות למודע- כאמור מהלך חשוב ביותר בריפוי גופנפש. 
בניגוד לטכניקות רקוד אחרות  האימון והלימוד הייחודי של המחול המזרחי מתאפיין גם כסוג שונה של פעילות גופנית אשר אינה כופה דבר על הגוף ואינה מתנגדת לו. אין בה התעקשות לשינוי ולשליטה, והתנועה מאפשרת יותר ספונטניות ואידיווידואליות. עובדה המזכירה את תחושת החופש הרב החיוני לריפוי.
מניסיוני ,פעילות מסוג זה תורמת להקשבה עדינה ביותר של הגוף אשר לדאבוני די נדירה בימינו.
ןלסיכום קצר: "עלינו להתחיל לחגוג את הססגוניות והרבגוניות של כל אישה ואישה על כל ביטויה הטבעיים ", טובי בראונינג בספרה "עצמת הרכות".

 

 מחול ממזרחי מהווה בשבילי זרז להעצמה אישית ומלמד אותי קבלה עצמית ללא תנאים
הן כרקדנית בטן וגם כמטפלת ברפואה טבעית אני רוצה להשאר נאמנה לכל תחומיי ולחבר ולגשר ביניהם . אני חושבת שזאת אחת הסיבות לכתיבת שורות אלו, אני מאמינה גדולה של תהליכים בחיינו ורואה את זרימת החיים כתהליך מיקרוקוסמי עצום. כיחידה אחת בתוך התהליך אני מזכירה לעצמי ולבנות המין הנשי שאישה שבוחרת שלמות עם עצמה היא אישה המשדרת בריאות ,ועצמה ומזמנת רק טוב אל חייה
יש המון דרכים להעצמה אישית ואני שמחה שגיליתי בדרכי את קסם המחול המזרחי על כל גווניו.
כפי שצוטט  נעזרתי בספרה של טובי בראונינג "איך הפכה האישה לגבר" (מומלץ בחום)
והשראותי הם כמובן כל מורותי ,חברותי ואמא אדמה מכילה כל.

על הכותבת הילה ברנס: רקדנית ומורה מוסמכת למחול מזרחי ,מדריכת יוגה
מטפלת ברפואה נטורופתית.

 

 


בניית אתרים , מתווך , חברת הובלות Cargo MS , קורס נדל"ן ,תוכנת הנהלת חשבונות מנג'ר , שי לעץ גיזום עצים , צלילה חופשיתארז מנעולים תל אביבהמלצות פורטל ריקוד , תריסי נירשני יעקובי מעצבת תכשיטים , תקליטן , קורס סקיפרים במועדון יאכטות BlueWave ,  הפרעות אכילה , עורך דין תאונות דרכים , עורך דין מסחריהרכב בוסה טריו , Matinee Cosmetics