ההיפ הופ – הרבה יותר מריקוד...

כמו שכולכם ודאי יודעים, ההיפ הופ הוא הרבה יותר מסגנון ריקוד, ומוסיקה. ההיפ הופ הוא למעשה תרבות שלמה, שמאחוריה היסטוריה לא קצרה, ששורשיה מתחילים לפני מאות שנים, ביבשת השחורה. בכתבה זו נסקור על קצה המזלג את דברי ימי ההיפ הופ מאז ועד ימינו.
 
כתבות נוספות
האם רקדנית טובה יכולה להיות מורה טובה ?
עצות למורה המתחילה מה ללמד בשיעורים הראשונים !
ריקוד של עם, פולקלור
ריקוד רצפה / מאמר פרפורמים
כתבות נוספות
טיפים לרקדנית, כיצד לשווק את עצמך כרקדנית?
אום כולתום שרה את הדת
בניית כוריאוגרפיה
גרעין הריקוד
השילוש הקדוש
סלסה סלסה- מה זה עושה לנו?
השפעת הסלסה על הרקדן....
האינטראקציות בזירת הריקודים
ההצגה בריקוד
אינטראקציה בין המינים
קסם הסלסה...
מועדוני הסלסה- מה באמת קורה שם....?
הגמר הגדול של מלך הברייקדאנס
חגיגת נשיות מתוקנת - במחול המזרחי
קפואירה על קצה המזלג
היסטוריה של קפוארה
מידע כללי על הקפואירה
כלי הנגינה המסורתיים של קפואירה
תיעוד תולדות הבלט האפריקאי
עקרונות בבלט האפריקאי
מבנה הבלט האפריקאי-מקצבים וריקוד
כל אחד צריך ''מאהב''
ריקודים סלוניים - רקע כללי
מור בר – מנהלת תחום היפ הופ
למה לרקוד היפ הופ?
ארתור מאריי מרקידים את תלמידי כיתות ה'
איך נוצר ריקוד היפ הופ מקצועי?
מבוא לריקוד יווני
מוסיקה יוונית
סוף השמנה במחשבה תחילה ומעשים
תחרות עיר הברייקדאנס לשנת 2006
על קפוארה הכל כולל הכל
יש מחול בבית ספר
הספירה בריקוד
"לרקוד", קומדיית הפשע הרומנטית של הקיץ
ניו יורק סטייל - כתבה מסכמת
מופע הבריייקדאנס התיאטרלי "רוקדים ברחוב"
על כף המאזניים
ריקודי מחזות זמר
הופעה של בנות דנסינג בגרמניה
ריקודים סלוניים - מה יוצא לי מזה?...הרבה!
התפתחות ריקודי בטן
מי מפחד מ-ADHd
נולד לרקוד 2 - האודישן של נולד לרקוד
תוכנית הרזייה משולבת ריקודים סלוניים
רקדנים סמויים כבר הזמנתם...
צורות גיאומטריות בריקודי בטן
רוקדים כל הדרך לחופה
ברייקדאנס
סלסה, על-מה ולמה ?
מדבר בארה"ב
הריקוד האירי – משדות אירלנד ועד ברודווי
כתבות נוספות

מביאים את היבשת השחורה לעולם החדש...
האפרו-אמריקאים הם חלוצי ההיפ הופ. הם מביאים איתם מסורת מוזיקלית של קצב מטריף ושימוש מודגש בכלי הקשה. ממסורת מוזיקלית זו מתפתחים סגנונות שונים. אחד מהם הוא סגנון ה-"דאב" שהתפתח בג'מייקה נחשב בעני רבים לשלב הבא באבולוציה של מוסיקת ההיפ הופ.
 
מסיבות הרחוב של שנות השבעים – הדי-ג'יי מתחיל להשתגע...די-ג'יי קול הרק
מסיבות הרחוב שנערכו בשנות השבעים בניו יורק משכו קהל רב. די-ג'יי קול הרק, שנחשב לאב המיתולוגי של ההיפ הופ, וחבריו הדי-ג'ייס שניגנו מוסיקה במסיבות, התחילו להשתמש בכמה תקליטים בו זמנית, תוך שימוש באפקטים המתקבלים ע"י סיבוב התקליטים קדימה ואחורה (scratching), ושכללו את טכניקת המיקסים. האווירה התחילה להתחמם. הדי-גיי, שקודם ניגנו מוסיקה והקפידו על שתיקה, מתחילים לדבר בזמן שהמוזיקה מתנגנת, ומנהלים את המסיבה כ-"שואו", מה שהדביק להם את הכינוי  MC’sשמשמעותו – Master of Ceremony.(בביטוי זה עדיין משתמשים כיום כל "הראפרים" הגדולים בעולם.)
הדיבורים התפתחו לחרוזים, כאשר הדי-גיי מציג את עצמו ואת האחרים. עם הזמן, המלל התפתח ונהיה יותר מורכב, ועסק בנושאים רחבים יותר כגון הומור, מין ומחאה חברתית. בסוף שנות השבעים המוסיקה כבר צוברת פופולאריות, והיא רק הולכת ומתחזקת עם הזמן.

הברייקדאנסברייקדאנס
אנחנו עדיין במסיבות הרחוב של שנות השבעים. הדי-גיי מנגנים ומדברים, האווירה מתחממת, וקבוצות של אנשים מתחילים בריקוד אקרובאטי מיוחד, "משוגע". הברייקדאנס פורץ לעולם... הרקדנים מקבלים את הכינויb-boys  ו- b-girls.הברייקדאנס הוא ריקוד הדורש כוח רב תוך כדי שמירה על יציבות יוצאת דופן,משלב בתוכו אקרובאטיקת רצפה מסובכת במיוחד אך עם זאת כייפית וסוחפת בטירוף.

 
שנות ה-80
אנחנו מתקדמים לשנות השמונים. המוסיקה והקצב משתכללים. סגנון הדיבור גם הוא משתכלל ומתפתח לסגנון השירה שמוכר לנו כיום, ה -"ראפ". ראפרים כ-Kurtis Blow, LL Cool J, ו-Slick Rick צוברים פופולאריות בקהל הרחב.
מייקל ג'קסון מאמץ אלמנטים מרכזיים בריקוד הברייקדנס. מתפתחים סגנונות נוספים המשלבים מוסיקה אלקטרונית ורוק.
תופעת ההיפ הופ הולכת וצוברת פופולאריות, ומתפתחת למה שנקרא "תרבות ההיפ הופ", כאשר יש 4 אלמנטים העומדים בבסיסה של תרבות זו:
הדי-ג'י, היוצר את המוסיקה במקום, על ידי שימוש במספר תקליטים (או תקליטורים) איתם הוא מאלתר תוך שימוש בטכניקת מיקסוס.
הראפ, שהוא הדיבור שאליו מתלווה המוזיקה ש"ממוקססת".
הגראפיטי, שלרוב מצויר בצורה לא חוקית על רכוש ציבורי בדרך כלל לצורך מחאה חברתית, האדרת שמות הראפרים או סימון גבולות בין כנופיות.
הברייקדאנס, ריקוד הרחוב האקרובאטי, שאלמנט מוכר ומפורסם ממנו, "הליכת הירח", אומץ ע"י מייקל ג'קסון.
 
יש כאלו אשר מחשיבים את ה- "ביטבוקסינג", שהוא אומנות של יצירת קצב ומוזיקה עם הפה, כאלמנט החמישי של ההיפ-הופ.
 
שנות ה-90
ההיפ הופ הולך וצובר פופולאריות, סגנונות נוספים מתפתחים. סגנון הגאנגסטה ראפ (gangsta rap)הופך ל-"מיינסרים" ומתפשט לחוף המערבי. טופאק - קורבן מלחמהכאן מתחיל מאבק בין כנופיות הראפ שבמזרח לאלו שבמערב. מאבקי כוח על מוסיקה, כבוד וכסף. מאבקים אלו מובילים למותם של בכירי הכנופיות, הראפרים טופאק, ו- נוטוריוס ביג. אך העסקים ממשיכים כרגיל, וחברות התקליטים ממשיכות לעשות מיליונים ומוציאות אלבום משותף של השניים לאחר מותם.
במהלך שנות התשעים, תרבות ההיפ הופ מתפשטת בכל העולם, ומהווה השראה לדור חדש של יוצרים. הרכבי היפ הופ חדשים צצים במדינות רבות בעולם, והעתיד של ההיפ הופ נראה מבטיח מתמיד...
 
שנות האלפיים50 סנט
ההיפ הופ ממשיך לצבור פופולאריות והוא כבר מזמן במרכז הבמה. ראפרים חדשים כגון אמינם ו-50 סנט פורצים לתודעה. סגנון ה-גאנגסטה ראפ עדיין הדומיננטי מכולם. סגנונות חדשים כגון alternative hip hop, ו-Instrumental hip hopגם הם פופולאריים מאוד. ההיפ הופ ממשיך וכובש את העולם. כל ראפר מפורסם כבר מושל על אימפריה משלו, הכוללת מוסיקה ("לייבל"), בידור, אופנה ועוד...

 

 

 


בניית אתרים , מתווך , חברת הובלות Cargo MS , קורס נדל"ן ,תוכנת הנהלת חשבונות מנג'ר , שי לעץ גיזום עצים , צלילה חופשיתארז מנעולים תל אביבהמלצות פורטל ריקוד , תריסי נירשני יעקובי מעצבת תכשיטים , תקליטן , קורס סקיפרים במועדון יאכטות BlueWave ,  הפרעות אכילה , עורך דין תאונות דרכים , עורך דין מסחריהרכב בוסה טריו , Matinee Cosmetics